Hledáte ideální způsob, jak na internetu zviditelnit svou prodejnu, produkty, služby či web? Využijte jednu z možností, která je osvědčená, spolehlivá a velmi efektivní. Její příprava, ani realizace navíc nezabere zas tolik času. Nějaké úsilí ovšem potřebovat budete.
Co znamenají pro Google?
SEO katalog je příležitostí, jak získat nejen větší popularitu, ale také zpětné odkazy (linkbuilding). Právě tyto odkazy jsou pro vyhledávače velmi důležité, protože fungují jako pozitivní reference. Tedy v případě, že pochází z kvalitních stránek a odkazují na relevantní obsah.
Na rozdíl od vyhledávače se nejedná o soubor webů, URL adres, popisů, titulků apod. Internetový katalog je místem, kam sami zadáváte informace o své společnosti a čekáte, až je majitel portálu schválí. Čekat můžete i několik dní, ale rozhodně se vyplatí počkat.
Neztrácejte drahocenný čas
Nebojte, registrovat se nemusíte do všech existujících katalogů. Není to vůbec nutné, protože většina z nich není známých a prací na nich jen ztratíte spoustu času. Na českém rybníčku existuje několik portálů, které jsou velmi známé a vyplatí se do nich investovat čas i peníze. Které to jsou?
Kde musíte mít svou firmu
Nyní si představíte pět katalogů, ve kterých byste neměli chybět. Ať máte společnost vyrábějící či nabízející cokoli, tady byste rozhodně měli být. A práce na nich přitom nezabere více jak hodinu. Publikovaný obsah by ovšem měla připravit marketingová agentura. Soustřeďte se na:
- Firmy.cz,
- Moje firma na Googlu,
- ŽivéFirmy,
- Najisto.cz,
- ZlatéStránky.cz.
Má cenu platit?
U většiny portálů najdete dvě verze registrace. Zdarma a placenou. Otázkou je, zda se to vyplatí. Při uhrazení určité částky můžete získat lepší pozice při vyhledávání, možnost přidat logo apod. Odpověď je přitom velice jednoduchá. Podívejte se na konkurenci. Využívají tyto výhody? Pokud ano, nejspíš se to nevyplatí. Pokud ale ne, může to být velká konkurenční výhoda.